L'auberge

Image
Répondre
Luniel
Loup Garou
Date de naissance : 04 juin 1983

L'auberge

Message par Luniel » mer. 11 sept. 2013 08:06

Ici pour discuter de tout et de rien, en rapport ou non avec la partie.

MJ, j'ai trouver ça:

http://www.d20srd.org/extras/d20encountercalculator/

Un calculateur d'XP moyenne selon la rencontre, ça peu t'aider à avoir une idée de ce que tu nous fait combattre, libre à toi d'augmenter ou diminuer l'XP de toutes façons.

Noxiris
Doppleganger
Date de naissance : 26 août 1995

Re: L'auberge

Message par Noxiris » mer. 11 sept. 2013 14:17

Pas mal comme petit truc, merci.

Azur
Satyre

Message par Azur » mer. 25 sept. 2013 07:43

Yup, plutot utile !

En ce qui me concerne, j'ai envie de continuer (ou en tout cas, finir) la petite discussion sur les alignements. Bon, c'est en anglais, mais ça aide toujours...
Book of Exalted Deeds a écrit :LAW, CHAOS, AND GOOD
Lawful good characters by no means have a monopoly on goodness. Though all paladins are lawful good, plenty of exalted characters of all character classes are chaotic good or neutral good, and they exemplify the ideals of good in the D&D universe no less than the paladin. There are differences between the goodness of a lawful good character and that of his chaotic good counterpart, just as there are marked differences between the archons and eladrins that embody those alignments in the celestial realms.

Lawful Good
characters possess a sense of discipline, honor, and community that other good characters do not necessarily share. Lawful good characters are members of monastic or knightly orders, church hierarchies, or organizations devoted to righteous causes. They believe that morality can be legislated, and promote the establishment of just societies whose laws and customs inculcate good behavior in their citizens. Lawful good adventurers fight evil knowing that they have the support of legal systems behind them: they are bringing criminals to justice as well as opposing evil.
In an evil culture or one that tolerates evil, lawful good characters are in a difficult situation. On the one hand, they abhor evil and cannot stand to see it institutionalized. On the other hand, they believe in legitimate authority and will not overthrow a kingdom because of evil practices within it. Lawful good characters usually try to work to change flawed social structures from
within, using whatever political power is available to them rather than toppling those structures by force.
Le fameux exemple dont je parlais a propose du pauvre paladin pris dans une société loyale mauvaise.

Chaotic Good characters are strong-willed individualists who tolerate no oppression, even in the name of the common good. They usually work alone or in loose bands, rather than as part of some organization or hierarchy. They have no confidence in the ability of laws and social mores to train people in good behavior. Indeed, they have seen all too often how people hide behind rules and laws as an excuse for evil or at least irresponsible acts. While promoting a legal system that places few restrictions on individual freedom, chaotic good individuals look to other forces—religion, philosophy, or community, for example—to encourage good behavior and punish evil. Chaotic good adventurers fight evil because it’s evil, not because it’s illegal.

In societies where evil practices are tolerated, chaotic good characters are the most likely rebels, and they have few hesitations about overthrowing the existing order if it means eliminating those evils.

Neutral Good characters occupy an indistinct middle ground. They espouse the ideals of good and none other. As a rule, they don’t care whether good is imposed through laws and customs or encouraged by temples and philosophers; they simply want goodness to flourish. Legislating morality sometimes works, and is good as far as it goes. When lawful good societies begin legislating every detail of their citizens’ lives, however, passing laws on subjects that have no bearing on good and evil, the neutral good citizens become impatient. They support law when it promotes good, but not law for its own sake. Similarly, they like the idea of personal freedom, but they’re not sure everyone should have it: too much freedom gives evildoers too much room to prosper. Like chaotic good adventurers, neutral good ones fight evil because it’s evil, but it certainly doesn’t hurt to have the backing of legal authority whenever possible.

Neutral good characters in societies that tolerate evil resist evil to the extent they can, without actively working to overthrow
the government. They protest injustice, sometimes engaging in civil disobedience since unjust laws are useless and not binding in their view.
Bref, fin de la grosse quote. Bon, évidement, c'est la vue des alignement dans les chapitres sacrés, et donc c'est la vision qui s'applique avant tout aux personnages "exaltés", c'est a dire ceux qui mettent pas "bon" sur la feuille juste pour faire plaisir au MJ (c'est pas moi qui le dit, c'est le bouqin XD). La description des Loyaux bons est la vue qui, de fait, devrait s'appliquer aux paladins, sans quoi ils risquent de perdre leurs pouvoirs (et pas forcement leur alignement). Pour les autres classes, c'est moins important, puisque leurs pouvoirs ne dérivent pas directement du "bien", mais... voila.

Y'a aussi un chapitre sur la torture, qui ne parle pas de torturer un mec sans défense pour sauver un mec potentiellement coupable, mais bien pour sauver des milliers de vies, et la réponse est : oui, c'est un acte mauvais. Et non la fin ne justifie pas les moyens. Il doit trouver une autre voie. Pour un personnage exalté, une fois de plus.

Bref, il faut bien voir qu'il y a une légère différence entre un personnage "bon" lambda, et un personnage "exalté" tout de même, et quand bien même un paladin est sensé l’être, et un prêtre bon également dans une moindre mesure, c'est pas le cas des autres. Du coup je propose de clore le débat en disant que oui, Bulle a bien agit en loyal bon, mais qu'il n'est pas exalté, et que c'est pourquoi il peut se permettre d'agir en loyal neutre de temps a autres.

Luniel
Loup Garou
Date de naissance : 04 juin 1983

Message par Luniel » dim. 29 sept. 2013 19:45

Bon, vu que je vois que personne ne fait le résumé, et que je ne suis pas chez moi et m'ennuie, je vais le faire =)

J'ai pas de problème pour laisser le bonus d'xp a quelqu'un d'autre

Répondre

Retourner vers « Dawnforge par noxiris »